Welke items kunnen er allemaal in de map worden uitgevraagd

Gemaakt door Jaap Huisman, Gewijzigd op Di, 11 Nov om 4:41 PM op Jaap Huisman

Welke items kunnen er allemaal in de map worden uitgevraagd

Binnen Aanmeldgemak kunt u per cliënt een aanmeldmap samenstellen. Deze map bevat de documenten, formulieren en informatie die nodig zijn voor de aanmelding of intake van een cliënt. De inhoud van een map bepaalt u zelf, afhankelijk van de zorgsoort, locatie of situatie van de cliënt.

Hieronder vindt u een overzicht van de documenttypen die kunnen worden toegevoegd aan een map.

1. Formulier

Een invulbare PDF met velden zoals tekstvelden, radiobuttons of dropdownmenu’s. Deze formulieren kunt u bewerken in Adobe Acrobat Pro. Daarnaast kunt u formulieren vooraf (deels) laten invullen met cliëntgegevens via tags, zodat dubbele invoer wordt voorkomen. Zie ook: Hoe bereid ik een formulier voor in Aanmeldgemak.

2. Formulier met handtekening

Een invulbare PDF met een verplicht handtekeningveld dat is aangemaakt via Adobe Acrobat Pro. Aanmeldgemak herkent dit veld automatisch en vraagt de cliënt om digitaal te ondertekenen. Ook dit formulier kan vooraf deels worden ingevuld met cliëntgegevens via tags.

3. Profielvragenlijsten

Profielvragenlijsten komen rechtstreeks uit de ONS®-omgeving van uw organisatie. Deze lijsten kunnen door de cliënt of een contactpersoon digitaal worden ingevuld. De antwoorden worden daarna automatisch verwerkt in ONS®, zodat de gegevens direct beschikbaar zijn in het cliëntdossier.

4. Brochures

U kunt informatieve brochures toevoegen aan de map, bijvoorbeeld met uitleg over:

  • De zorglocatie of woongroep
  • Financiering van zorg
  • Rechten en plichten
  • Gedragsregels of huisregels

Zo kan de cliënt of familie zich goed voorbereiden op de zorgverlening.

5. Extra documenten of uploads

Met deze optie kunt u de cliënt of contactpersoon vragen om documenten te uploaden. Voorbeelden:

  • Verwijsbrief
  • Medische verslagen
  • Onderzoeksresultaten
  • Kopie identiteitsbewijs

De geüploade documenten worden veilig verzonden en gekoppeld aan de aanmelding.

6. Checklist of to-do-lijstEen checklisthelpt bij het overzicht houden van acties die nog uitgevoerd moeten worden. Voorbeelden:

  • Verhuizing doorgeven aan de apotheek
  • Machtiging of toestemmingsformulier indienen
  • Contact opnemen met verwijzer

Deze functionaliteit is vooral handig in sectoren zoals de VVT, waar meerdere partijen betrokken zijn bij het aanmeldproces.

7. Persoonlijke contacten uitvragen

Via Aanmeldgemak kunt u ook persoonlijke contacten laten opgeven, zoals een ouder, bewindvoerder of mantelzorger. De cliënt kan eenvoudig alle NAW-gegevens van deze contactpersoon invullen. De informatie wordt vervolgens automatisch gekoppeld aan het cliëntnetwerk in ONS®.

8. Clientverhaal

Met het onderdeel Clientverhaal kunt u persoonlijke informatie over de cliënt opvragen, zoals gewoontes, interesses, levensloop en voorkeuren (bijvoorbeeld in eten, drinken of daginvulling). De ingevulde informatie wordt automatisch opgeslagen in het cliëntverhaal binnen ONS®, zodat zorgmedewerkers direct inzicht hebben in wie de cliënt is en wat voor hem of haar belangrijk is.

Dit onderdeel draagt bij aan persoonsgerichte zorg en een betere aansluiting tussen zorgverlener en cliënt.

Samenvatting

Een map in Aanmeldgemak kan bestaan uit:

  • Formulieren (met of zonder handtekening)
  • Profielvragenlijsten
  • Brochures
  • Uploadverzoeken
  • Checklists
  • Persoonlijke contacten
  • Clientverhaal

Door deze onderdelen te combineren, kunt u voor elke aanmelding een complete en overzichtelijke digitale aanmeldmap samenstellen.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren